۱- الزام به تنظیم سند رسمی یک قطعه زمین به مساحت ……….. ( ذکر مشخصات دقیق)

 

۲- هزینه های دادرسی 

 

۳-هزینه ها وکیل

 

شرح دادخواست

بسمه تعالی

 

ریاست محترم دادگاه…..

 

با سلام و احترام

 

اینجانب خواهان مراتب زیر را به استحضار می رساند:

 

۱- موکل به موجب بیع نامه شماره …….. مورخ……… با کد رهگیری ………. شش دانگ یک قطعه زمین به پلاک ثبتی …. فرعی از ….. اصلی قطعه …. واقع در بخش … حوزه ثبتی ……..مساحت ………. متر مربع واقع در…………… خریداری نموده است.

 

۲- به موجب بند ۴-۱ بیع نامه فوق الذکر طرفین متعهد گشته اند تا جهت تنظیم سند رسمی ملک مذکور مورخ…………. در دفتر خانه ……… شماره ………… به آدرس ………….. حاضر شده و اقدام به تنظیم سند رسمی نمایند ولی علی رغم این بند از قرار خوانده در دفترخانه مذکور حضور نداشته و با استناد گواهی عدم حضور شماره………. که توسط دفترخانه صادر گشته است و تاکنون از انجام تمامی اقدامات مربوط به تنظیم سند رسمی امتناع ورزیده است.

 

۳- همچنین به موجب بند……… از بیع نامه فوق الذکر بایع متعهد و ملتزم شده است مبیع مورد معامله را در……….. تسلیم خریدار نماید ولی متاسفانه از ایفای تعهدات خویش در این حوزه نیز امتناع ورزیده است.

 

با توجه به موارد مذکور درخواست رسیدگی و صدور حکم بر محکومیت خوانده را به شرح زیر دارم :

 

۱- حضور در دفترخانه…………. و تنظیم سند رسمی انتقال یک قطعه زمین به پلاک ثبتی …. فرعی از ….. اصلی قطعه……..واقع در بخش … حوزه ثبتی……….به مساحت ………متر مربع واقع در ………. .

 

۲- محکومیت خواندگان به پرداخت وجه التزام مقرر در بند ……….. قرارداد مذکور که به موجب آن بایع متعهد و ملتزم گردید در صورت عدم اجرای تعهد در مندرج در مفاد بیع نامه مذکور به ازای هر روز تاخیر مبلغ ………. هزار ریال به عنوان خسارت تاخیر اجرای تعهد به مالک بدهد.

 

۳.پرداخت خسارات ناشی از عدم تحویل مبیع تا روز اجرای حکم.

 

۴. پرداخت هزینه های دادرسی و وکیل

 

با تشکر و تجدید احترام

 

نکته مهم البته که اگر در مبایعه نامه شرایط دیگری نیز ذکر شده است که به نفع شما می باشد می توانید آن را در شرح دادخواست ذکر کنید. همچنین فراموش نکنید که حتما تمامی مدارک و مستنداتی که در این شرح دادخواست ذکر شده است را به ضمیمه دادخواست قرار دهید.