.کم گویی و گزیده گویی: در دادگاه طلاق، محدودیت‌هایی در زمان و تعداد جلسات وجود دارد که باید به آن توجه کنید. این محدودیت‌ها برای طرح دعواهای مختلف و نحوه پاسخگویی به آنها اعمال می‌شود. به همین دلیل، برای پاسخ به سوالات قاضی، موثرتر است که مختصر و مفید باشید و از اظهارات اضافه و زیاده گویی پرهیز کنید. این روش باعث می‌شود تا به سوالات مطرح شده به صورت کامل و جامع پاسخ داده شود و قاضی را متقاعد کنید.

.جمع آوری اسناد مثبته: در پرسش و پاسخ قاضی در دادگاه طلاق، یکی دیگر از نکاتی که می‌تواند مورد توجه باشد، جمع آوری مدارک و اسناد لازم برای ارائه به دادگاه می‌باشد، اظهاراتی مورد قبول قاضی پرونده قرار می‌گیرد، که اسناد و مدارک تایید آنها، ضمیمه پرونده شده باشد، بنابراین چنانچه قصد دارید در دادگاه طلاق، مطلبی را بیان کنید، باید نسبت به تکمیل اسناد و مدارک مربوطه پیش از شروع جلسه دادگاه اقدام کنید.

.کمک گرفتن از فرد کاردان و متخصص: یک امر کاملاً تخصصی که بر سرنوشت دعوا و حقوق طرفین تاثیرگذار می‌باشد، نحوه دفاع و پاسخگویی صحیح به سوالات قاضی در دادگاه طلاق می‌باشد، در میان نکات مربوط به پاسخ به سوالات قاضی در دادگاه طلاق، مهمترین نکته این است که تا حد امکان زوجین از حضور شخصی در دادگاه خودداری کنند و وکیل کار بلد را برای دفاع از حقوق خود استخدام نمایند.