مسدودی حساب به دلایل مختلفی از جمله نقص در اطلاعات حساب بانکی یا امنیت آن ممکن است اتفاق بیفتد. در این صورت بانک بر اساس درخواست صاحب حساب یا به طور خودکار اقدام به رفع مسدودی حساب می نماید. روش رفع توقیف یا مسدودی حساب بانکی با توجه به قوانین و مقررات در هر بانکی متفاوت بوده، اما به طور معمول بایستی مراحل زیر انجام شود:

 

تماس با بانک مربوطه

در اولین قدم به منظور رفع مسدودی حساب بانکی بایستی با بانک تماس گرفته و مشکل را به آن ها اعلام نمایید. تماس با بانک می تواند به صورت حضوری یا تلفنی انجام شود.

 

ارائه اطلاعات هویتی معتبر

در قدم بعدی بانک از صاحب حساب درخواست ارائه اطلاعات شناسایی معتبر و کامل را دارد. این اطلاعات شامل شماره ملی، نام و نام خانوادگی، شماره کارت، شماره حساب و… است.

 

بررسی حساب توسط

بعد از اینکه بانک اطلاعات هویتی را از صاحب حساب دریافت کرد اقدام به بررسی حساب می نماید. چنانچه مشکل به دلیل وجود نقص در امنیت رخ داده، بانک اطلاعات هویتی شخص را بررسی کرده و ممکن است نیاز به احراز هویت تکمیلی باشد.