در شرح دادخواست می نویسید:با عرض سلام و تحیت احتراما به استحضار عالی می‌رساند:

با عرض سلام و تحیت احتراما به استحضار عالی می‌رساند:
1- در تاریخ ………………..، اینجانب ……………….، پس از بازگشت از ………………………. در مسیر خیابان ……………………… حرکت و وارد خیابان ……………. شدم.
2- در ساعت …………………….. در ابتدای خیابان ………………….. یک موتور سوار با کوبیدن دست به بغل ماشین سمت راننده اعلام کرد که ماشین پنچر است. جالب آنکه پس از توقف اینجانب، موتور در فاصله‌ی صد متری توقف و موجب تردید بنده شد. در هوای بارانی بنده مشغول تعویض لاستیک شدم. ساعت ………………. که به منزل رسیدم متوجه شدم کیف حاوی محتویاتی که عرض می‌شود نیست.
3- ساعت ………………………. خانمی با شماره ی …………………. تماس گرفته و اظهار داشتند که یک کیف در داخل ماشین شوهر من آقای ……………………. در حالی که مسافر جابه جا می کرده پیدا شده است.
4- ساعت …………………….. اینجانب به در منزل ایشان در خیابان ……………………………. رفته و کیف را دریافت کردم. پس از بررسی مشاهده نمودم که مدارک …………………… شخصی موجود، لکن کلیه ی وسایلی که ارزش مادی داشته به سرقت رفته است.
5- این اموال عبارتند از : 1- ………………………………2- ……………………………….. 3- …………………………………….. 4- ………………………. . لازم به ذکر است فردای آن روز متوجه شدم که لاستیک عقب از سوی سارقین با چاقو پنچر شده که منجر به توقف اجباری اینجانب گردیده است.
فلذا با عنایت به شرح موضوع با کیفیت فوق و مطالب معنونه و ادله اینجانب شامل: 1- ……………………2- …………………….. و همچنین به استناد ماده 657 و 665 قانون مجازات اسلامی ( تعزیرات و مجازات های بازدارنده)، رسیدگی و تعقیب و مجازات متهم از دادگاه محترم مورد استدعا است.

در بخش خواسته یا موضوع وبهای آن  می نویسید:

سرقت از ماشین

در بخش دلائل و منظمات داخواست می نویسید:

ذکر دلایل شاکی