برای این ‌که بتوانیم در رابطه با متن استشهاد محلی برای شکایت مزاحمت و ادعای حیثیت برای شما صحبت کنیم، نیاز است که اول به معنی واژه استشهادیه بپردازیم و اطلاعات مفیدی در این راستا برای شما داشته باشیم. اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم استهشادیه یعنی چه باید ذکر کنیم که در تمامی لغت استهشادیه معنی شهادت طلبیدن از افراد را می دهد.

 

در زمینه شکایت نامه شخصی که در زمینه دعوا مدعی می باشد، نیاز است که برای تنظیم کردن دادخواست خود در دادسرا متن استشهاد محلی برای شکایت مزاحمت و ادعای حیثیت داشته باشد و یکی از اقدامات لازم به جهت اعتراض خود استشهادیه می ‌باشد.

ممکن است بسیاری از افراد معنی استشهادیه و شهادت را یکی بدانند و تصور کنند که هر دوی این لغات به یک معنی می باشد، اما بهتر است بگوییم این دو واژه بسیار متفاوت هستند و هرکدام از آن ‌ها معنی منحصر به ‌فردی برای خود دارد و در مواقع لزوم ممکن است از آن استفاده شود و این واژه بیان گردد.

در برخی موارد امکان این‌که شاهدان شما باید شهادت خود را در دادگاه انجام دهند، بسیار می باشد. برای این موضوع شاهد یا شاهدینی نیز وجود دارند که می‌ توانند با حضور خود در دادگاه شهادت خود را به صورت حضوری بیان کنند، اما استهشادی دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد در دادگاه ندارد.

در این موارد هنگامی‌که شاهد وجود دارد استهشادی کاربرد خاصی ندارد و نیاز است که از شهود حاضر در دادگاه استفاده شود، اما هنگامی که شاهدین در مکان دادگاه حضور ندارند، می ‌توان با ارائه متن استشهاد محلی برای شکایت مزاحمت و ادعای حیثیت درخواست خود را ارائه داد.