شرکا می‌توانند پس از طراحی مهر شرکت اقدامات تضمینی خاصی را انجام دهند. یکی از این اقدامات ثبت مهر شرکت در قالب علایم تجاری است. یعنی شرکا می‌توانند برای اطمینان یافتن از امنیت مهر خود آن را مانند لوگوی شرکت، در مرکزمالکیت معنوی به ثبت برسانند.

در این صورت، هنگامی که نیاز به تغییر مهر شرکت وجود داشته باشد، شرکا باید فرآیند تغییر را از سوی مرکز مالکیت معنوی دنبال کنند و مدارک و اسناد مرتبط با مهر شرکت را مجددا ارائه دهند تا تغییر مهر شرکت به طور رسمی صورت بپذیرد.

با این حال، ممکن است شرکای یک شرکت تجاری، نخواهند مهر شرکت خود را ثبت رسمی کنند. این امر ممنوعیت قانونی خاصی نیز ندارد.

در این حالت که البته وضعیت رایجی نیز به حساب می‌آید، شرکای شرکت تجاری پس از طراحی مهر شرکت خود اقدام به استفاده و از آن می‌کنند و فرآیند خاصی را برای ثبت آن طی نمی‌کنند.

در این مورد، اگر شرکا تمایل به تغییر مهر شرکت داشته باشند، بایستی تغییر مهر شرکت را به مراجع خاصی که مهر شرکت در آنها تعریف شده است، اعلام کنند.

مثلا ممکن است یک شرکت برای حساب های بانکی شرکت در یک بانک خاص، مهر شرکت خود را ثبت کرده و آن را مهر تعهدآور برای شرکت اعلام کند.

در این حالت، وقتی شرکا تمایل به تغییر مهر شرکت داشته باشند، موظف‌اند این تغییر را به بانک مذکور اعلام کنند تا ایرادات اداری و قانونی خاصی گریبان‌گیر آنها نشود.