ماده ۱- طرفین قرارداد

این قرارداد بین شرکت ......... به شناسه‌ملی ........ و شماره‌ثبت ........ به نشانی تهران، سعادت‌آباد ............ که از این پس "طرف اول" نامیده می‌شود و  ................به شماره‌ملی ............ به نشانی ............... و ایمیل ......................که از این پس "طرف دوم" نامیده می‌شود، منعقد گردید.

 


ماده ۲- ناظر قرارداد

آقای ...... به شماره‌ملی.........به نشانی تهران، سعادت‌آباد......................... به عنوان ناظر قرارداد جهت انجام مکاتبات فی‌مابین، هماهنگی‌های راجع به انجام موضوع قرارداد و سایر امور محوله از سوی طرف اول تعیین می‌گردد که از این پس "ناظر" نامیده می‌شود. بدیهی است طرف اول می‌تواند در هر زمان رأساً نسبت به تغییر ناظر اقدام نماید.

 


ماده ۳- مدت قرارداد

این قرارداد برای اجرای موضوع ماده 4 از تاریخ .... تا .... منعقد می‌گردد و در طول این مدت معتبر خواهد بود مگر اینکه به جهتی از جهات قانونی خاتمه یابد. همچنین طرفین می‌توانند چه پیش از پایان این مدت چه پس از آن با توافق یکدیگر نسبت به تمدید قرارداد حداکثر به مدت ۶ ماه اقدام نمایند.

 


ماده ۴- موضوع قرارداد

موضوع این قرارداد عبارت است از ضبط استودیویی با صدای طرف دوم .

 


ماده ۵ - مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت آن

5-1 مبلغ کل قرارداد در قبال خدمات طرف دوم مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال است و طرف اول مکلف است مبلغ قرارداد را به شرح ذیل و برحسب سایر مندرجات این قرارداد به طرف دوم پرداخت نماید.

5-2 هزینه استودیو که از سوی طرف اول و با توافق طرف دوم، انتخاب می‌گردد توسط طرف اول در قبال دریافت فاکتور رسمی به استودیو پرداخت می‌شود و شامل موارد مبالغ پرداختی در این قرارداد نمی‌باشد.

5-3  مبالغ مذکور در این بند پس از کسر کسورات قانونی و مطروح در این قرارداد به طرف دوم پرداخت خواهد شد.

5-4 ............. .

5-5 ............. .

5-6 ............. .

 


ماده ۶- تفسیر قرارداد

در این قرارداد رعایت مقررات زیر الزامی است:

1-  تاریخ‌ها و مواعد طبق تقویم رسمی کشور است.

2- هر جا که معنای عبارت ایجاب کند، کلمه مفرد معنای جمع و کلمات جمع معنای مفرد دارد.

3-  .............. .

4- ................ .

5- ............... .

 


ماده ۷- حقوق و تعهدات طرف اول

7-1  طرف اول مکلف است در هر زمان که نسبت به موردی نیاز به اقدام طرف دوم دارد این موضوع را از طریق ناظر خود به اطلاع طرف دوم برساند و به وسیله ناظر مهلت متعارفی را نیز برای انجام آن به وی اعلام نماید.

7-2 طرف اول مکلف است اطلاعات و مدارک مربوط به خود را که برای انجام موضوع قرارداد لازم می‌داند در یک مهلت متعارف از تاریخ اعلام طرف دوم و تأیید ناظر به وی ارائه بدهد.

7-3 ................ .

7-4 ................ .

7-5 ................ .

 


ماده ۸- حقوق و تعهدات طرف دوم

8-1  طرف اول حق دارد از صداهای ضبط شده در محصولات هوش مصنوعی ارائه شده در حوزه متن، صدا، تصویر و ویدیو استفاده نماید.

8-2  طرف دوم باید در مدتی که از سوی ناظر مقرر می‌گردد نتایج اقدامات خود را ارائه کند، مگر این‌ که موضوع از اموری باشد که اظهار نظر یا اقدام در آن مدت نوعاً میسر نباشد.‌

8-3 طرف دوم موظف است موضوع قرارداد را شخصاً انجام دهد و به هیچ عنوان نمی‌تواند در حین اجرای این قرارداد چه به صورت مستقیم چه به صورت غیرمستقیم نسبت به انتقال جزئی یا کلی موضوع این قرارداد به دیگران اقدام نماید.                    

8-4 ................. .

8-5 ................. .

8-6 ................. .

 


ماده ۹- اقامتگاه قانونی و مکاتبات

اقامتگاه قانونی و سایر راه‌های ارتباطی (اعم از آدرس ایمیل و غیره) مربوط به طرف اول و طرف دوم همان است که در مواد 1 و 2 قرارداد درج گردیده است. در صورتی‌که هر یک از طرفین محل قانونی و یا سایر مشخصات خود را تغییر دهد، باید تغییر یا تغییرات به‌عمل آمده را فوراً به طرف دیگر اطلاع دهد و تا وقتی‌ که تغییر یا تغییرات به‌عمل آمده به طرف دیگر اعلام نشده است، کلیه مکاتبات صرف‌نظر از نوع آن‌ها به نشانی قبلی (اعم از پستی، ایمیلی و غیره) ارسال و دریافت شده تلقی می‌گردد، مگر در مواردی که قوانین لازم‌الاجرا صرفاً روش یا روش‌های معینی را مجاز دانسته باشند.

 


ماده ۱۰ - شرط حسن اجرای کار

طرف دوم مسئولیت کامل حسن انجام موضوع قرارداد را به عهده دارد.

تبصره: چنانچه طرف دوم در اجرای تعهدات خود مندرج در این قرارداد یا حسب مورد ضمائم آن تخطی نماید، مکلف به جبران خسارات وارده طبق نظر غیرقابل اعتراض طرف اول است و هرگونه اعتراضی از سوی طرف دوم در این خصوص یا در خصوص سایر موارد مندرج در این قرارداد، بی‌اثر خواهد بود.

 


ماده ۱۱- بروز حوادث قهری

11-1  فورس‌ماژور عبارت است از وقوع هرگونه حادثه خارجی غیرقابل کنترل و غیرقابل دفع و غیرقابل پیش‌بینی که مستند به عمل هیچ‌ یک از طرفین قرارداد نباشد از جمله مصادیق آن می‌توان به سیل، زلزله، آتش‌سوزی، جنگ و دیگر حوادث طبیعی خارج از کنترل اشاره کرد که موجب توقف یا تأخیر در اجرای قرارداد گردد و انجام موضوع قرارداد حاضر را به تأخیر اندازد. در صورت حدوث فورس‌ماژور برای هر یک از طرفین، مراتب مزبور باید ظرف مدت حداکثر پنج روز از تاریخ وقوع فورس‌ماژور کتباً به طرف مقابل اطلاع داده شود. 

11-2  چنانچه مدت فورس‌ماژور از یک سوم مدت قرارداد حاضر بیشتر شود و یا اجرای قرارداد را به طور کلی غیرممکن سازد، هر یک از طرفین می‌تواند قرارداد را فسخ نماید.

11-3 ............... .

11-4 ............... .

11-5 ............... .

 


ماده 12 - موارد فسخ قرارداد

چنانچه در اثنای اجرای قرارداد، ادامه کار به تشخیص طرف اول به هر دلیلی میسر و یا مورد نیاز نباشد، طرف اول می‌تواند نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید.

تبصره: چنانچه طرف اول در اثنای کار به هر دلیلی بخواهد نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید مکلف است این امر را از طریق ارسال یک ایمیل یا نامه به اطلاع طرف دوم برساند.

 


ماده ۱۳- حل و فصل اختلافات

کلیه اختلافات و دعاوی ناشی از این قرارداد و یا راجع به آن از جمله انعقاد، اعتبار، فسخ، نقض، تفسیر یا اجرای آن در ابتدا از طریق صلح و سازش فصل خواهد شد. 

 


ماده ۱۴- نسخ

این قرارداد در 14 ماده و تبصره‌های آن در تاریخ .............. و در شهر تهران مابین شرکت ....... و خانم .................وفق مقررات مواد 10 و 219 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران و سایر مقررات مربوطه موضوعه ایران منعقد گردید و لازم‌الاتباع می‌باشد و جز در موارد مصرح در این قرارداد یا قانون غیرقابل فسخ است.

 

(مهم ترین بخش در نگارش یک قرارداد همین قسمت شرایط قرارداد است که می تواند حسب مورد و با توجه به توافقات طرفین و ویژگی های معامله متفاوت باشد.