فروشنده: ………………………………………………………….

خریدار: ……………………………………………………………..

مورد معامله: ……………………………………………………….

قیمت: مبلغ ……………………. ریال رایج که مبلغ ……………………. ریال از آن نقدا طی چک شماره ……………………. عهده بانک شعبه         ……………….. از سوی خریدار به فروشنده به عنوان بیعانه تسلیم گردیده و مابقی بها را خریدار متعهد است به هنگام تنظیم و امضای سند رسمی انتقال ملک نقدا به فروشنده بپردازد.

شروط:

۱. تاریخ تنظیم و امضاء سند رسمی انتقال ملک این قولنامه روز……………. ماه…………… سال یکهزار سیصد و………………… ……….۱۳ شمسی می باشد که طرفین ملزم به حضور در دفترخانه اسناد رسمی واقع در ………………… به نشانی ……………………………….. در تاریخ مزبور می باشند.

 ۲. تخلیه و تحویل مورد معامله تاریخ………. ماه …………. یکهزار و سیصد و ………………….. ……. ۱۳ شمسی می باشد که باید در سند رسمی موصوفه قید و قبض تخلیه و تحویل از سوی دفترخانه صادر گردد و درصورت عدم تخلیه و تحویل موقع مورد معامله، فروشنده ملزم به تأدیه روزانه مبلغ ………………… ریال به عنوان وجه التزام و جبران خسارات وارده به خریدار علاوه بر تخلیه و تحویل مبیع می باشد.

۳. خریدار حق انتقال این قولنامه را جزئا یا کلا ولو به صورت صلح حقوق و یا وکالت و غیره ندارد. ۴. درصورت عدم حضور خریدار در دفترخانه فوق در آن تاریخ جهت تنظیم و امضاء سند رسمی مربوطه و عدم تادیه مابقی ثمن معامله به طور نقد در همان تاریخ به منزله تخلف خریدار تلقی گردیده و ضمن کأن لم یکن شدن این قولنامه، فروشنده حق دارد بیعانه دریافتی مذکور را به عنوان وجه التزام، بنفع شخصی خود برداشت نماید و خریدار در این صورت حقی بدان ندارد.

۵- عدم حضور فروشنده در تاریخ مذکور در دفترخانه موصوفه برای تنظیم و امضاء سند ذکر شده منزله تخلف فروشنده محسوب گردیده و فروشنده ملتزم است در این صورت علاوه بر رد مبلغ دریافتی بیعانه فوق نیز مبلغی معادل بیعانه فوق الذکر به عنوان وجه التزام به خریدار بپردازد.

۶. ملاک عدم حضور هریک جهت انجام تعهدات متن، گواهی دفترخانه مذکور خواهد بود.

۷. تادیه مالیات ها اعم از مالیات نقل و انتقال و تعاون ملی و غیره و عوارض شهرداری و بیمه به عهده فروشنده است و هزینه های محضر اعم از حق الثبت و حق التحریر و بهای اوراق رسمی مربوطه و احتمالا پاداش کارکنان دفترخانه به عهده طرفین و بالمناصفه می باشد.

۸. درصورت بروز قوه قاهره (فورس ماژور) موثر در تأخیر تحصیل گواهی های مالیاتی، استعلام ثبت و نوسازی و بیمه و احتمالا پایان کار یا عدم خلاق و تمدیدیه های آن که مورد تعهد فروشنده است با اخذ گواهی های مربوط علت قانونی تأخیر آن از مراجع صادر کننده آن گواهی ها و با اعلام قبلی رسمی فروشنده به خریدار وقت حضور موضوع شرط اول و بالطبیعه وقت تخلیه و تحویل موضوع شرط دوم بالا به همان میزان افزوده خواهد شد.

۹. این قولنامه در ۲ نسخه متحد المتن والاعتبار تنظیم و پس از امضاء بین طرفین مبادله گردیده است.