خرید ملک و سرمایه‌گذاری در بازار مسکن همیشه با این پرسش روبرو بوده است که چه نوع ملکی سوددهی بالاتری دارد. برای پاسخ به این سوال باید گفت، اگر تنها با هدف سرمایه‌گذاری قصد خریدوفروش دارید، خرید زمین یا خانه‌های کلنگی همیشه گزینه مناسبی بوده و هست. چرا که همیشه با سود همراه بوده و بر خلاف واحدهای نوساز، با گذشت زمان کاهش قیمت نخواهند داشت.

درمورد خرید خانه‌های کلنگی مهم‌ترین نکته این است که هدف خود را از خرید و سرمایه‌گذاری در خانه‌های کلنگی مشخص کنید. در خرید خانه‌های کلنگی چند هدف می‌تواند وجود داشته باشد:

  •  بازسازی و فروش این خانه‌ها با قیمتی بالاتر
  • سکونت تا زمان مناسب برای مشارکت در ساخت
  •  تخریب و ایجاد یک آپارتمان با واحدهای نوساز
  •  خرید خانه‌های کلنگی با هدف فروش در زمان افزایش قیمت

در هر صورت خرید خانه‌‌ی کلنگی با هر هدفی که انجام شود، بدون شک سود کلانی عاید شما می‌کند. البته در صورتی که صبر داشته باشید. چرا که اگر سرمایه کافی در اختیار داشته باشید، خرید خانه‌های کلنگی می‌تواند ارزش افزوده بالاتری را برای شما رقم بزند. با خرید خانه‌های کلنگی و بازسازی آن‌ها و یا ساخت مجدد آن، می توان به سود نسبتا بالایی دست یافت. همچنین اگر همین روند در زمان مناسب از نظر شرایط بازار، خریداری و در زمان رونق آن ارائه شود، این سودهی را دو چندان کرده و می‌تواند گزینه بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد.