یکی از عمده ترین آسیب های ناشی از هرزه برهنگی تخریب شخصیت زن است. البته پورنوگرافی از جذابیت جنسی مرد، زن، کودک و یا هر امر دیگری استفاده می کند. اما هم چنان زن بهترین و کارآمدترین موضوع برای تحریک جنسی است. البته این نکته نیز بدان خاطر است که استفاده و تماشای عکس و فیلم هرزه برهنگی در میان پسرها و مردها متداول تر است. به همین خاطر استفاده از زن در این گونه امور کارآمدتر و سودآورتر بوده و خریداران و استفاده کنندگان بیشتری دارد.

در حال حاضر نیز آن چه به تجربه مشاهده شده، مردها دارای سه رویکرد ارتباطی و زندگی با زن هستند.

1- رویکرد جنسی
2- رویکرد سلطه
3- رویکرد درک و تفاهم

حدود هفتاد تا هشتاد درصد از روابط زوج ها ترکیبی از دو مورد اول یعنی شیوه ی ارتباطی جنسی و سلطه است. درصد محدودی حدود بیست تا سی درصد نیز با روش کارآمد و سازنده ی درک و تفاهم، ارتباط برقرار کرده و زندگی می کنند. در چنین روشی است که ارتباطی مهرورزانه و عاشقانه شکل گرفته و کانون گرم خانوادگی ایجاد می شود.

تماشای محصولات هرزه یا پورنو زن را در وضعیتی شهوانی و به عنوان یک وسیله ی جذاب جنسی مطرح می نماید. این امر با شخصیت انسانی زن مغایرت داشته و مانع از یادگیری پسر یا مرد استفاده کننده به شیوه ای سازنده و کارآمد یعنی همان ارتباط انسانی توأم با درک و تفاهم می شود.

استفاده کنندگان از محصولات هرزه برهنگی خواه ناخواه به همان شیوه ی ارتباط جنسی سوق داده می شوند. البته شیوه ی جنسی به تنهایی قابل اعمال نبوده، بلکه زن را بایستی زیر سلطه داشت تا چنین شیوه ای از ارتباط قابل اجرا باشد. برای دستیابی به چنین امری شخصیت فرد زیر سلطه بایستی تحقیر و بی ارزش شود تا سلطه به اجرا درآید.