در رابطه با ارث مرد بدون فرزند می توان گفت که زن و مردی که در نکاح دائمی بوده اند به محض عقد ازدواج از همدیگر در کنار تمام طبقات وراث ارث خواهند برد مگر اینکه بین آنها عقد موقت بوده باشد یا در زمان فوت همسر در قید حیات نبوده باشند.
 
اگر مردی فوت کند و فرزندی نداشته باشد و از او اموالی باقی مانده باشد یک چهارم اموال به همسرش و مابقی بین بقیه ی وراث تقسیم می شود، اما اگر اولاد داشته باشد یک هشتم اموال به همسرش خواهد رسید.
 
در صورت فوت مرد بدون اولاد اگر وصیت به ارث رسیدن همه اموال او به همسر کرده باشد این وصیت فقط در مورد یک سوم از اموال او جایز خواهد بود و مابقی بین بقیه ی وراث قابل تقسیم می باشد.
 
در تقسیم اموال مرد بدون اولاد به دلیل نبود فرزند طبقه اول یعنی پدر و مادر وی تنها وراث وی می باشند و ارث وی به سه قسمت و سهم مادر وی یک سوم و سهم پدر دو سوم مابقی خواهد بود.
 
در صورت نبود پدر و مادر مرد بدون اولاد تقسیم ارث طبقه دوم یعنی جد و جده و برادر و خواهرهای متوفی و اولاد آنها انجام خواهد شد و در صورت نبود افراد هر طبقه ارث به طبقه بعد منتقل می گردد.
 
اگر همسر مرد بدون فرزند تمام اموال وی را مصادره کند طبق قانون این کار خلاف مقررات ارث خواهد بود و اگر معامله ای در آنها صورت گیرد ابطال معامله اعلام خواهد گردید.