پرسش:

سلام سوالی دارم من 6 ماه پیش خودرو خود را طی مبایعه نامه ای با 2 شاهد به شخصی فروختم و به وی وکالت 40 روزه دادم که وی خودرو را پلاک کند ولی وی با تماس های مکرری که داشتم جهت فک پلاک مراجعه نمیکند و در استامبول ساکن است و خودرو توسط برادرش استفاده میشود و تاکنون جریمه های طرح ترافیک ان برای من ارسال میشود به دفتر قضایی الکترونیک جهت شکایت مراجعه کردم میگویند چون ادرس ثنای خریدار اذربایجان شرقی است ما طبق بخشنامه ای که از پلیس راهور به ما شده امکان پیگیری نداریم به شورای حل و اختلاف مراجعه کردم میگویند این جور اختلافات به ما مربوط نیست با توجه به اینکه پلاک خودرو به نام من است و من خوف انرا دارم که با خودرو خلافی صورت گیرد من را راهنمایی نمایید چطور میتوانم دستور توقیف و فک پلاک این خودرو را بگیریم به مدت یکماه است که بین دفاتر قضایی و شورای حل اختلاف و پلیس راهور در رفت و امد هستم و مستاصل شده ام لطفا راهنمایی فرمایید با تشکر از تهران

 

پاسخ :

اگر خودرو در شهرستان است می توانید از طریق دفاتر خدمات قضایی مستقر در شهر خود، درخواست صدور دستور موقت مبنی بر توقیف خودرو را به دادگاه عمومی حقوقی آن شهرستان بدهید تا مورد رسیدگی قرار گیرد.