نحوه اخذ گواهی عدم حضور به چه صورت می باشد ؟

 

پاسخ :
طبق توافق، طرفین باید در تاریخ معین و در ساعات اداری، در دفترخانه ای که شماره آن در قرارداد ذکر شده است، حاضر شده و کتباً آمادگی خود را برای انجام تعهد اعلام کنند؛ فرضاً خریدار متعد شده الباقی ثمن معامله را در دفترخانه حاضرو  پرداخت کند و فروشنده مکلف شده تمامی اسناد، مدارک و پاسخ استعلامات را از اداره­ های مختلف ارایه کند.
دفترخانه معمولاً تا پایان وقت اداری منتظر حضور طرف می­ماند، در صورت حضور نیافتن گواهی عدم حضور شخص را صادر می­کند و این گواهی برای ارایه به دادگاه جهت اثبات تخلف طرف، قابل استناد می­باشد.