نحوه اخذ گواهی عدم حضور به چه صورت می باشد ؟
پاسخ :
طبق توافق، طرفین باید در تاریخ معین و در ساعات اداری، در دفترخانه ای که شماره آن در قرارداد ذکر شده است، حاضر شده و کتباً آمادگی خود را برای انجام تعهد اعلام کنند؛ فرضاً خریدار متعد شده الباقی ثمن معامله را در دفترخانه حاضرو پرداخت کند و فروشنده مکلف شده تمامی اسناد، مدارک و پاسخ استعلامات را از اداره های مختلف ارایه کند.
دفترخانه معمولاً تا پایان وقت اداری منتظر حضور طرف میماند، در صورت حضور نیافتن گواهی عدم حضور شخص را صادر میکند و این گواهی برای ارایه به دادگاه جهت اثبات تخلف طرف، قابل استناد میباشد.