ریاست محترم دادسرای ناحیه ………… شهرستان ………….. 

با سلام؛

احتراما موارد زیر را خدمت حضرت عالی معروض می دارم:

 

اینجانب به دلیل بیماری ای که بر جسم فرزندم مستولی شده بود ناگریز و ناگزیر به بستری او در بیمارستان شدم. این موضوع به صورت ناگهانی و غیبر مترقبه برای اینجانب اتفاق افتاد. لذا سابقا هیچ اطلاعی از وجود چنین بیماری در بدن فرزندم برای ما آشکار نشده بود. از سوی دیگر تحت هیچ پوششی برای بهره مندی از بیمه قرار نداشتیم. یا این اوصاف، تنها راه چاره برای بنده این بود که مبلغی پول از یکی از دوستانم (مشتکی عنه) من باب عقد قرض دریافت دارم.

 

در مورخه ………………… سراسیمه به مغازه مشکی عنه مراجعه کردم و موضوع را برای او بازگفتم. او پذیرفت که مبلغ پنجاه میلیون تومان را به عنوان قرض به مدت شش ماه در اختیار بنده قرار دهد. اما شرط کرد که در زمان استرداد پول به جای مبلغ پنجاه میلیون تومان مبلغ نودوسه میلیون تومان را از بنده مسترد می دارد. نمونه شکواییه ربا

 

در آن لحظه، حفظ جان فرزندم از هر چیز برایم مهم تر بود. بنابراین، با شرط مشتکی عنه موافقت کردم. چه اینکه نجات جان فرزندم که در چنگال بیماری مهالک گرفتار آمده بود از هر امر دیگری برایم واجب تر می نمود. لذا با عنایت به آنچه در فوق اشاره کردم و با توجه به مدارک بیمارستان و آزمایش های فرزندم که به پیوست می باشد بنده در وضعیت اضطراری به سر می بردم. از این رو، صدور حکم مقتضی بنا بر ماده 595 قانون مجازات اسلامی و تبصره 2 ماده 595 در حق مشتکی عنه از شما مقام محترم مورد استدعا است. نمونه شکواییه ربا

 

                                                                     با تقدیم شایسته