یکی دیگر از آسیب هایی که استفاده از عکس ها و فیلم های هرزه برهنگی به همراه دارد. جذابیت همسر به تدریج کم رنگ می شود. نکته ی قابل توجه در مورد سوژه های این عکس ها و فیلم ها، مانکن بودن شان است. بدین صورت که آنها انتخاب شده هستند. با توجه به این امر که زن موضوع اصلی محصولات هرزه برهنگی است. زنانی انتخاب می شوند که بیشترین جذابیت را از نظر چهره و اندام برای مخاطبین داشته باشند. از این رو تماشای این زنان به تدریج در ذهن جا افتاده و مطلوب می گردد. چنین امری باعث می شود تا همسر مطلوبیت خود را به تدریج از دست بدهد.

این نکته برای نگارنده تجربه شده که در فرآیند زوج درمانی خانم هایی که به تنهایی مراجعه می نمایند. این نکته را مطرح می کنند که شوهرشان از اندام آنها ایراد و اشکال می گیرد. اما پیش از این بدین صورت نبود. هنگامی که از آنها پرسیده می شود که آیا همسرشان به تماشای فیلم های پورنو می پردازد؟ اغلب پاسخ مثبت است.

البته زنان در تمام دنیا همه شکل، اندازه و فرمی از نظر چهره و اندام در میان شان هست. بعضی از آنها خیلی جذاب، برخی کمتر جذاب و اکثریت نیز متعارف و متوسط هستند. بنابراین انتظار یک زن بسیار جذاب و خوش اندام را از زنی در حد متوسط داشتن، می تواند به آسیب ها و مشکلاتی از جمله بی وفایی و خیانت منجر شود.

البته یک زن عادی و معمولی را چنانچه به درستی با وی ارتباط برقرار شود، یک ارتباط عاشقانه و کانون خانوادگی گرمی را به همراه خواهد داشت. چنین امری فقط با زنی بسیار بسیار زیبا و جذاب از نظر چهره و اندام انجام شدنی نیست، بلکه با زنی عادی از هر لحاظ نیز دست یافتنی است. منتهی به شرطی که مرد و زن هر دو آگاهی ها و مهارت های مورد نیاز برای ارتباطی انسانی و مهرورزانه را داشته و به اجرا درآورند. بررسی های آماری انجام گرفته حاکی از آن است که حدود سه چهارم همسران از رابطه ای مهرورزانه و عاشقانه محروم هستند.

مولوی در کتاب مثنوی در داستانی تحت عنوان «لیلی و خلیفه» اشاره می کند که خلیفه خواست لیلی را ببیند که او کیست که مجنون به چنین حال و شرایطی رسیده. هنگامی که لیلی را نزد او می آورند، مشاهده می کند او زنی نه تنها معمولی بلکه از متوسط نیز پائین تر است.

گفت لیلی را خلیفه کان تویی کز تو مجنون گشت پریشان و غَوی
از دگر خوبان تو افزون نیستی گفت خاموش چون تو مجنون نیستی

غَوی به معنای حیران و سرگشته بوده و به او می گوید که از دیگر زنان چندان برتری نداری. لیلی در جواب می گوید. تو باید از دید مجنون مرا ببینی تا به آن جذابیت ها پی ببری.

در واقع یکی از برداشت هایی که از این داستان می شود، این نکته است که با زنی مانند لیلی که جذابیت چندانی هم ندارد اگر به درستی ارتباط و تفاهم برقرار و اصول حاکم بر روابط مهرورزانه مراعات شود، عشقی مانند لیلی و مجنون را می توان ایجاد نمود.