ریاست محترم و مستشاران معزز دادگاه تجدید نظر استان فارس

 

با درود و احترام

 

احتراما به وکالت از آقا——–ار در پرونده کلاسه ———- جهت نقض قرار رد دعوی به شماره ———— صادره از دادگاه محترم شعبه —-عمومی حقوقی ......به علت عدم توجه به دلایل ابرازی و مخالفت رای صادره با قانون دفاعیه به شرح ذیل معروض می دارد.

 

موکل پیرمردی ساده دل است که که تنها اندوخته وی منزلی مسکونی ست که متاسفانه این منزل نیز جهت پرداخت بدهی های معوقه خوانده به شرکت لیزینگ ****ن به تاراج رفته است. در سال —-خوانده بیلی مکانیکی بالغ بر ارزش دویست ملیون تومان به صورت اقساطی را از شرکت لیزینگ *********ن با صورت عقد اجاره به شرط تملیک خریداری می کند و خوانده با خوش صحبتی و اعتماد سازی و طی صحبت هایی که با موکل ساده دل می نماید وی را راضی می کند تا منزل مسکونی خود را جهت ضمانت باز پرداخت اقساط بیل مکانیکی در رهن شرکت لیزینگ بگذارد و اعتماد موکل را به خوبی جلب می نماید.

 

مبنی بر این‌که اقساط را ماهانه پرداخت می کند و هیچ گونه ضرری به منزل مسکونی موکل وارد نخواهد آمد و مهم تر از همه طبق سندی عادی مورخ———- که اساس پرونده حاضر است خوانده به موکل تعهد می دهد که ظرف پنج سال منزل موکل را با پرداخت اقساط و بدهی های خود به شرکت لیزینگ فک رهن کند که در این خصوص نیز تقاضای احضار شهود دارد.

 

ولیکن اکنون پس از گذشت شش سال از تاریخ انجام این تعهد بزرگ ، خوانده هیچگونه اقدامی در جهت تعهد خود در جهت فک رهن انجام نداده و دریغ از اینکه یک قسط و بدهی ماهانه خود را به شرکت لیزینگ پرداخته باشد در حال تاراج بردن مال موکل ساده دل است و گویی در اغاز تعهد نیز هیچگونه قصدی در پرواخت بدهی و اقساط خود نداشته است. (طبق اخطاریه اداره ثبت اسناد املاک که ضمیمه پرونده است هم اکنون نیز شرکت لیزینگ در حال مصادره منزل مسکونی است).

 

قضات محترم و مستشاران معزز دادگاه تجدید نظر گویی دادگاه محترم بدوی متاسفانه هیچ گونه توجهی به اساس ادله موکل که سند عادی تاریخ———– می باشد نشده است.! در این تعهد که در سال ——-تنظیم شده دقیقا درج شده که خوانده بایستی ظرف ۵ سال مجددا می گردد ظرف پنج سال منزل مسکونی موکل را فک رهن نماید به عبارتی خوانده به موکل تعهد نموده نهایتا تا پایان سال —— با پرداخت اقساط ناشی ثمن بیل مکانیکی، منزل مسکونی متعلق به موکل را از رهن شرکت لیزینگ خارج سازد و فک رهن نماید .

 

طبق سند اجاره به شرط تملیک بیل مکانیکی ضمیمه پرونده کاملا مشخص است که بیل مکانیکی در مالکیت و در اختیار خوانده است. سند رسمی منزل مسکونی موکل هم ضمیمه پرونده است و در این سند و در این سند ذکر شده منزل مسکونی در رهن شرکت لیزینگ قرار گرفته است. لذا درخواس احضار شهود. احضار شرکت لیزینگ و ملاحظه اسناد معنونه جهت صدرو تصمیم شایسته از آن مرجع محترم دارد.