دومین آسیب ناشی از استفاده و تماشای عکس ها و فیلم های هرزه برهنگی به دلیل تحریک های بسیاری که به فرد استفاه کننده وارد می کند. آستانه ی تحریک جنسی را افزایش داده و از حد طبیعی خارج می کند.

این نکته بدین معناست، فردی که مجموعه ی گوناگونی از تحریک های جنسی را از طریق تماشای هرزه برهنگی به دست می آورد. دیگر با یک زندگی طبیعی با همسر و در چارچوب خانواده برایش تحریک پذیری مورد نیاز و لازم را نخواهد داشت. زیرا آستانه ی تحریک جنسی اش با مشاهده ی صحنه های جنسی گوناگون افزایش یافته است.

برای مثال، افرادی که رو به استفاده از مواد مخدر می آورند، در ابتدا با مقدار کمی مخدر به هیجان هایی دست می یابند. اما پس از مدتی همان میزان مصرف دیگر جوابگو نبوده و شخص نیاز به استفاده ی بیشتر مخدر دارد. زیرا آستانه ی تحریک پس از مدتی مصرف، به تدریج افزایش می یابد.

البته افزایش آستانه ی تحریک در دو مورد روی می دهد. اول در مورد استفاده از پورنوگرافی است. یعنی اگر شخص ابتدا روزانه حدود ده دقیقه به تماشای عکس و فیلم هرزه می پرداخته، این میزان به تدریج افزایش می یابد. به نحوی که بعدها به روزی چند برابر و تا یکی دو ساعت روزانه گسترش می یابد.

افزایش دیگر آستانه ی تحریک در ارتباط با زندگی جنسی خود فرد استفاده کننده است. بدین صورت که اگر بودن در کنار همسر و زندگی با او و دریافت تحریک های طبیعی برایش جذاب بوده و او را به تحریک جنسی میرسانده. با مشاهده ی صحنه های هرزه برهنگی دیگر زندگی با همسر برایش تحریک لازم را به همراه ندارد.

این نکته نیز برای نگارنده بارها تجربه و مشاهده شده که اغلب مردهایی که رو به بی وفایی و خیانت به همسر می آورند، به صورت متداول از عکس ها و فیلم های هرزه برهنگی استفاده می کنند. زیرا با مشاهده و عادت کردن به تحریک های موجود در محصولات پورنوگرافی آستانه تحریک شان افزایش یافته و دیگر همسر جوابگوی نیازشان نیست.